lang="nl-NL"> Review handlettering boeken action - Happymamalife
Site pictogram Happymamalife

Review handlettering boeken action

Onlangs kwam ik bij de action deze twee boeken tegen over handlettering. Natuurlijk belanden ze gelijk bij mij in het mandje die kon ik niet laten liggen. Ze zijn te koop bij de action voor slechts €1.29 per stuk! Benieuwd wat ik er van vond?

Deel 1 creatieve handlettering voor beginners

Het boek vind ik er op het eerste zicht erg leuk uitzien! De sierlijke randen verraden al dat het om een creatief boek gaat. De tekst op de kaft is in handlettering lettertype geprint. In het boek zelf staat een lijstje met benodigdheden die handig zijn om te hebben als je met handlettering begint. Zelf beschik ik helaas nog niet over de verschillende diktes van de fineliners. Ik ben begonnen met een potlood, fineliner (van de action), gum en stiften van mijn zoontje. Langzaam aan bouw ik mijn verzameling knutselspullen (zo ook handlettering spullen ) op tot een grote hoeveelheid.

In het boek staan verschillende tips en handleidingen. Er is genoeg ruimte om te oefenen al zou ik er zelf ook wat printpapier bij pakken omdat je niet genoeg kan oefenen. Er staan in het eerste deel een aantal letters en cijfers op verschillende manieren om mee te oefenen. Verder leren ze hoe je een banner op verschillende manieren maakt en staan er frames in om te oefenen.

Hier kan je zelf je kader bepalen en op de rechterbladzijde mag je zelf een leuke quote of tekst verzinnen.

Deel 2 creatieve hand lettering voor gevorderden

Deel twee sluit prima aan bij deel één. In deel twee vind je letters die uitgebreider zijn uitgewerkt dan bij deel één. Je merkt dat sommige dingen net iets moeilijker zijn als bij het eerste deel. In dit deel vind je o.a. meer frames en kan je los gaan met de doodles.

conclusie

Ondanks dat ik geen vergelijkend materiaal heb om deze boeken mee te vergelijken ben ik er tevreden mee. Voor de prijs kan je ze niet laten liggen en er is altijd wel iets moois wat je eruit kan halen. Ze zijn leuk om mee te oefenen en om inspiratie uit op te doen. Al moet ik eerlijk bekennen dat je zowat alles van internet af kan halen tegenwoordig en op die manier ook je eigen oefenboek kan maken.

Doe jij aan handlettering?

Liefs Andrea

Mobiele versie afsluiten